Rondleiding door de wijk

15 april 2023 - Medellín, Colombia

Vandaag hebben we genoten van een gezellige maar ook leerzame rondleiding door onze persoonlijke gids Rhonda. Wat een lieve enthousiaste en vriendelijke mensen, die Colombianen. Geld verdienen is leuk maar voor hen staat de mens op 1. Ze nemen alle tijd voor een praatje en zijn belangstellend naar jouw persoon.
Tijdens onze eerste koffiepauze waren wij getuige van een project voor weeskinderen. Er werd uitleg gegeven over het proces van koffieboon tot aan het uiteindelijk serveren van een goed kopje koffie.
Wat opviel bij de kinderen was hun keurige verzorging. Niks grauwe t-shirts, ongepoetste schoenen of slordig kapsel.
Tijdens onze tocht kwamen we ook langs het café dat in het teken staat van de Nobelprijswinnaar en Colombiaanse schrijver Gabo. Het prachtige gedicht bij binnenkomst betekent grof gezegd: het is niet zoals jij je het leven beleeft maar hoe jij je het herinnert. Op een krijtbord kon je je persoonlijke ‘vingerafdruk’ noteren.

Geluncht hebben we in een binnentuin met lekkere taco’s, costa’s en nachos. Er brak een klein wolkbreukje los met donderklap, maar dat mocht de pret niet drukken.
Om de smaakpapillen nog meer te verwennen nam Rhonda ons mee naar een tentje met de meest lekkere toetjes en taartjes. Dat belooft wat de komende dagen.

1. Grytsje:
    16 april 2023
    Hoe komt het nu met je lijn Vera met al dat lekkers . Hihi :)
    Hoe is de temperatuur daar? Leuk verslagje.
    Je kunt goed schrijven.
  2. Miranda Eitink-Westra:
    16 april 2023
    Net in Colombia en nu al zo'n mooie ervaring beleven... wat een droomreis wordt dit!
  3. Pwiefferink:
    Wat lekker!!!!!!!
    Ik ga er spontaan van watertanden.
    Ik zit hier met een bordje stampot andijvie, met spekjes en worst, ook lekker maar geen vergelijk met jullie overheerlijke toetjes.

Prachtige kleurrijke fotooooo's